четверг, 24 марта 2016 г.

Тиждень птахів

П Л А Н
ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ПТАХІВ
21.03.2016 – 25.03.2016

 І-ий день – ПОНЕДІЛОК
1.Загальношкільна лінійка,присвячена відкриттю тижня.
2.Конкурс плакатів на тему: «Птахи».
ІІ-й день – Вівторок
«Птахи – наші вірні друзі» - виступи учнів 8-х класів перед молодшими школярами.
ІІІ-й день – Середа
1.Вікторина для учнів 7-х класів «Чи знаєш ти птахів?»,
2.Загальношкільна вікторина.
ІУ-й день – Четвер
КВК на тему «ПТАХИ» між учнями 8-А та 8-Б класів.
У-й день -- П’ятниця
1.У світі загадок,конкурс «розв’яжи задачі про птахів».
2.Акція: «Зробімо хатку для пташини».



Загальношкільна лінійка  до відкриття тижня Птахів.

І ведучий.Ми раді вас вітати цього березневого дня,
Світанками ранок всміхається,
Сонце весняне зійшло,
Знов як завжди встає
Рідне селище моє.

2 ведучий.У нас здавна є традиція славна:
Воду брати з чистої криниці,
Борошно-з ярої пшениці
Руками добрими замісити
І гостей на свято запросити.

3ведучий.Ой,виходьте дівчата,
Будем весну стрічати,
Весну-красну вітати. (Звертаються до учнів)

А правду кажуть старі люди,що весну птахи на крилах приносять?

Дівчина. Правду.
Йдіть до мене,жайворонки беріте.
На високу гору йдіте.
Пісеньок гарних співайте,
Весну-красну величайте.
(Дає дітям у залі печиво «жайворонки»)
Благословляю вас , діти,весну закликати.
Із веселою посмішкою і
Жайворонком-пташкою.

ДІТИ (підносять угору жайворонків і промовляють)
Пташок викликаєм із теплого краю:
Летіть,соловейки,на нашу земельку,
Спішіть,ластівоньки,пасти корівоньки.
(звучить грамзапис звуків птахів)
Справді,голос чути…
Хтож це може бути?

(з’являється теплий вітер-Тепловій)
Діти:Це ти гукав?Хто ти такий?
     Я теплий вітер Тепловій!
     Понад землею я літаю,Спішу-лечу скоріш до гаю.
     Бо я веселу,сонячну весну
     З далекої дороги виглядаю!!!
Спів пташок (запис фонограми)

І ша дівчинка:    Ти чуєш ллється між дубів
                               Весела пісенька пташків?


Тепловій : Із далекої землі
                   Повертаютьс я  додому
                   Довгоногі журавлі.
                   Дружно крилами шумлять
                   Роздивляються здаля.

Дівчина-весна:   Здрастуйте ,журавлики веселі,
                               Як жилося вам на чужині?
                               Вже за вами скучили гніздечка
                               В нашій рідній стороні.
                               Тепле сонце вже летить над краєм,
                               І весна приходить по ріллі.

2-га дівчинка весна: Не турбуйтесь,ми вас всіх вітаєм,
                                      Довгоногі,рідні журавлі.
1-ша дівчинка:          Знову в саду молодому
                                      Шпаківні з пахучих дощок,
                                      І знову в нас біля дому
                                      Щебече знайомий шпачок

Шпак:  Пибув я весну зустрічать,
З далекого теплого краю
Невтомно летів я сюди.
Я знаю,я знаю,я знаю.
Що рідні найкращі сади.
Ну де ще на світі їм рівні,
З таким кучерявим гіллям?
За те,що зробили шпаківні,
Все літо співатимуть Вам!

І-ша дівчинка: Не щебечи соловейко,
Під вікном близенько,
Не щебечи малюсенький
На зорі раненько.
Твоя пісня дуже гарна,
Ти гарно співаєш,
Ти щасливий,закохався
 І гніздечко маєш.

ІІ -гаДівчинка: Пташки вертаються сюди.
Радіють,плачуть і хвилюються.
І так одвічно,так завжди
Землею рідною милуються.

Хлопчик:  Вони на різні голоси
                    Співатимуть для тебе,
                    І в краплях рідної роси
                    Побачиш чисте небо

               
                          І     т    р   н  а
                      В    к   О   и     
«відгадай, розшифруй, знайди правильну відповідь»
1.ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ВІДОМИЙ БАЛЕТ  П.І.ЧАЙКОВСЬКОГО:
(Блакитний кит , Жирафа, «Лебедине озеро»).
2.РОЗШИФРУЙ, ЯКІ ПТАХИ ХОВАЮТЬСЯ ЗА ПЕРЕПЛУТАНИМИ
БУКВАМИ:             АКРУК, ТСАЛІВКА, НИСИЯЦ,       НАФЗА,КУТЕРЕТ,ШАРШИК,КЯЛОАП
3.КОМПОЗИТОР,ЧИЄ ПРІЗВИЩЕ СПІЗВУЧНЕ З ПТАХОМ……………
4.НАЗВІТЬ ТАНЦЮВАЛЬНОГО ПТАХА: А)КРАКОВ’ЯК,
Б)МАЗУРКА;             В)ЧЕЧІТКА;        4 Г)ЧАРДАШ.
5.ДВА ВЕСЕЛІ ПТАХИ,ЩО ЖИЛИ В БАБУСІ:
    а)пінгвіни;  б)гусаки;    в)папуги;     г)качки.
6.ПЕРЕДЗВІН БУВАЄ: А)Малиновим,   Б)Вишневим,    В)Суничним,
                                           Г)Горобиним.
7.НАЙБІЛЬШИЙ ХИЖАК СЕРЕД ПТАХІВ:   ГРИФКОБЕЦ  ,КОНДОР.
8.У КОГО З ПТАХІВ Є ПТАШИНЕ МОЛОКО:    ЛАСТІВКИ, ПІНГВІНА,  ГОЛУБА,  СТРАУСА?
9.ПТАШЕНЯТА ЯКОГО ПТАХА НЕ ЗНАЮТЬ РІДНОЇ МАТЕРІ ?
10.ЯКОГО ПТАХА В НАРОДІ НАЗИВАЮТЬ ЗЛОДІЄМ І ЧОМУ?

В І Д Г А Д А Й   З А Г А Д КИ :
У садочку понад тином
Я зробив йому хатину,
Все навколо обдивився,
Засміявся й оселився. . (шпак)
                                    
                                    День і ніч я стукаю,
                                    Всі дерева слухаю.  (дятел)

Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.  (ластівка)

                           Озира зимовий ліс,на морозі чистить ніс,
                   Для коханих пташеняток у гніздечку у цей час
                  Пуху,шишок і зерняток
                  На всю зиму він припас.  (шишкар)

Які ноги,такий ніс,
По болоту ходить скрізь
Хату на хаті має
Жабам рахунок знає.  (шишкар)


Пташиний КВК «Птахи – наші пернаті друзі»
Цілі:
Навчальна: перевірити рівень знань учнів з теми «Птахи», вміння застосувати їх на практиці.
Розвивальна: поглибити знання учнів про птахів.
Виховна: виховувати любов до природи, бережне ставлення до птахів.
Обладнання: таблиці із зображеннями птахів.
Місце проведення: актова зала.
Учасники: дві команди з учнів 8 класів по 6 осіб, капітани.
Глядачі: 7, 9, 10, 11 класи.
Тривалість: 50хв.
Хід свята:
Вступлення до свята:
Вчитель:
Поспішайте на свято завітати,
Друзів наших пернатих привітати,
Не забудемо жодну пташину,
Нагадаємо їх клас і родину!
Розповімо про спосіб життя, харчування,
Будівлю будинків, їх одягання.
Про забарвлення самиць і ссавців,
Про тетерів, рябчиків, сов, горобців.
Не забудемо ми і про шишкаря,
Який виводить пташенят, коли приходить зима.
Згадаємо про найбільшого птаха у світі…
А тепер зустрічаємо журі у світлі софітів!
Склад журі у нас не простий,
Строгий, розсудливий, от він який…
Тож, учасники, будьте розумні й уважні,
Щоб перемогти – будьте швидкі і дружні!!!
Учасники, бажаємо показати глибокі знання! Нехай переможе сильніший!
І конкурс. Привітання команд
Команди по черзі представляють назву своєї команди, девіз, емблему.
Привітання команді-сопернику,журі,болільникам.
Журі оцінює виступи команд за 5-бальною системою.
ІІ конкурс. Розминка
Перед початком будь-яких змагань потрібна невелика розминка.
Питання ставлять кожній команді по черзі. За правильну відповідь −1 бал. Якщо команда затрудняється відповісти, відповідь можуть дати суперники чи вболівальники. Будьте обережні!
Питання командам:
1.Назвіть найбільшого птаха у світі. (африканський страус)
2.Де живуть пінгвіни? (Антарктида)
 3.Яка найменша птаха живе у хвойних лісах? (корольок)
4.Які птахи не сідають на воду, на землю, на гілки? Чому? (стрижні, бо в них довгі крила і короткі ноги)
5.Які птахи періодично змінюють колір свого пір’я? (Куріпки)
6.Які птахи ночують, зариваючись у сніг? (тетереви, рябчики)
7.Назвіть  нічного хижого птаха. (сова)
8.На гербах яких держав є зображення орла? (Польща,Росія)
9.Який птах найшвидше літає? (сокіл)
10.Як називається процес періодичної зміни пір’яного покриву? (линька)
11.Які співочі зимуючі птахи відлітають від нас весною, щоб восени повернутися? (снігурі)
12.Який найбільший птах в Україні? (дрохва, 16 кг)
13.Який птах не в’є гнізда і не висиджує яєць? (зозуля)
14.Чи існує «пташине молоко»? (так, в голубів і пінгвінів)
15.Як пінгвіни насиджують яйця? («настоюють» на перетинках ніг, у складках шкіри)
ІІІ конкурс. Домашнє завдання
Розповісти легенду-казку про птаха. В кого краща казка – той переможець!
Ведучий: А зараз слово для оголошення результатів надаємо журі.
ІV конкурс. Захист емблеми
У кожного з нас є свій улюблений птах, якого ми вважаємо найкращим. Є такий птах і у вас. Тож, емблемою конкурсу ми оберемо саме  його. Розкажіть про це присутнім. 5 балів максимальна кількість.
V конкурс. Конкурс капітанів
«Хто далі?»
У конкурсі бере участь по 1 учаснику від команди (капітан).
Завдання: йти поруч із ведучим і на кожен крок називати назву птаха. 1 назва – 1 бал. Назви не повторювати.
«Таємний лист»
Запрошуємо до конкурсу капітанів команд. Капітани до бою! На нашу електронну адресу надійшов таємний лист. І ваше завдання – якнайшвидше розшифрувати його!
Правильне розшифрування: «Школярі! Ви наші захисники! Допоможіть! Гинемо від холоду і голоду!»
          VІ конкурс. Конкурс художників-натуралістів
Для проведення цього конкурсу потрібно два учасники від кожної команди: один – художник, другий – добре знає життя птахів. Художник малює, а знавець розповідає. Максимальна кількість балів: 5 балів.
Ведучий: А зараз слухаємо розповідь знавців та розглядаємо творіння юних художників.
VІІ конкурс. Конкурс вболівальників
Вболівальники можуть набрати декілька балів до загальної суми балів своєї команди фаворита.
Жартівливі запитання для вболівальників:
1.Скільки кроків зробить горобець за 7 років? (Ніскільки, бо він стрибає, а не ходить)
2.Летіло 5 голубів. Трьох мисливець убив. Скільки голубів лишилося? (3, бо решта полетіли)
3.Під яким кущем птах ховається в дощову погоду? (Під мокрим)
4.Який птах може бігати швидше за коня? (Індик)
Учитель: А зараз для оголошення остаточних результатів КВК та імен переможців надаємо журі.
Підведення підсумків:
Шановні присутні! Сьогоднішнє свято, присвячене нашим літаючим друзям, збагатило всіх вас цікавою інформацією про птахів, викликало бажання перемогти, виграти. Ви зрозуміли, що переможець той, хто багато читає, багато знає, працює в команді й не підводить своїх товаришів.
Та найголовніше сьогодні надбання – це розуміння того, що птахи дійсно, наші найвідданіші друзі, і наше завдання – їх охороняти і любити їх. Спасибі всім за участь!


  

Комментариев нет:

Отправить комментарий